Garninköp.

Idag bar det ned en sväng på staden, på favoritgarnbutiken Hemflit, där det inhandlades fyra garnnystan, strumpstickor 3,5 och ullnålar.

Hittade nämligen ett mönster på jättegulliga vantar igår som jag bara måste sticka! Det är lite mönster på dem också, och det ska bli kul, för det har jag aldrig stickat förut. :) Jätteskoj! (säger jag nu innan jag har börjat i alla fall... :P)
Mönster till vantarna hittade jag HÄR. stickamera.se är ju en supersida, med en massa länkar till gratismönster på internet. Har ni inte redan tittat in där så rekommenderar jag det verkligen!

Köpte också garn som ska bli ett par vantar till sambon. Han var med och valde garnet heeelt själv. :) Bra smak har han också, för garnet han valde är jättefint!

image9

Garnet sambon valde är de två nystanen till vänster. Visst har han bra smak? ;) Till höger ligger det underbara garn (Alpacka) som jag ska sticka mina "mönstervantar" i. Stickorna och ullnålarna ovanför.

Jag lovade ju också att lägga ut lite bilder på lovikka-vantarna. :)



Är dom små blå inte hur söta som helst så säg! "Fasters" julklapp kommer nog bli den bästa. ;)
Nej nu ska jag sätta mig och börja med mina vantar!! Sambons får vänta en liten stund, i alla fall tills han kommer hem, så jag får ta lite mått. :)
Can't wait!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0