Glädje!

Handarbete för mig är som terapi.

Det ger lugn och ro, det ger glädje och man får känna sig duktig. :)
Det är alltid lika roligt att se att man skapar någonting med sina egna händer. Se hur garnet förvandlas till ett föremål, och att se hur arbetet växer.

Handarbete har varit en del av hela min uppväxt.
Min farmor jobbade på Hemslöjden i Sollefteå under hela min uppväxt, och jag var mycket där och hjälpte till och fick lära mig att sticka, virka, brodera, fålla, nysta, sy anundsjösöm mm mm.
Jag tyckte det var roligt från första maskan och sedan har det bara fortsatt. :)

Idag går mina handarbetsperioder i vågor. Vissa perioder gör jag ingenting alls, utan allt ligger bara i en garderob hemma och väntar på att jag ska få ett ryck, och då blir det handarbete utav bara den. :)

Anledningen att jag har startat den här bloggen är för att jag vill dela med mig av denna fantastiska terapimetod, och förhoppningsvis få kontakt med personer som har samma intresse, och på så sätt förhoppningsvis kunna få lite inspiration och nya saker att prova på.

(Kommer att försöka lägga upp lite bilder på mina verk (:P), och dela med mig av mina projekt, bara för att det är så roligt!)

Hoppas verkligen att det finns nån/några därute som har lust att dela med sig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0