Leve Lovikkan!

Bara älskar att sticka Lovikkavantar! :)
Det går fort, man ser att det händer nånting, och sen är de ju så fina och så otroligt sköna! :)

Ska sticka ett par i julklapp till pappas fästmö Eva. Hon vill ha ett par gråa. När jag letade fram stickorna hittade jag också en härva blått lovikka. En härva räcker ju bara till ett par små vantar, så då tänkte jag: "Hmm.. Vem kan jag sticka ett par små lovikkavantar till?" Och svaret var ju ganska självklart, nämligen Fredriks (min sambos) systerson, som är 1½ år. :) Vilken perfekt julklapp från "faster". :)
Är ju som svårt att köpa en härva blått till, eftersom det antagligen inte är från samma bad, och två olika blåfärger blir ju kanske inte så jättesnyggt.. :P

Vantarna stickades på en kväll framför tv:n, och nu är det bara en tumme kvar.
Tycker verkligen inte om att sticka tummar.. Vet inte varför!  :P
Men en har jag fått mig till att göra och det blev ju bra, så då borde ju inte den andra bli några problem heller. ;)
Ska bara få mig till att göra det nån kväll nu till veckan.

Nån som har tips på vart man kan köpa billigt lovikkagarn?

Bilder kommer på de små vantarna så småningom. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0