Vantdille!

Att det skulle vara så himla kul att sticka vantar, vem kunde tro det! ;)
Gjorde klart första vanten i ett nytt par som jag har börjat sticka igårkväll. Ett par vita tumvantar i tvåtrådigt ullgarn.



Dom kommer nog vara riktigt varma och sköna att ha på sig i vinter när man promenerar till och från skolan. :)
Då var det ju bara dom där förbaskade tummarna som skulle dit också... Njae, jag tror jag stickar klart den andra vanten först... :)

Sen har jag ett par grå stickade också som också behöver tummar, men dom ska jag riva upp och göra lite längre först.
Nästa steg blir kanske att sticka ett par strumpor? :) Men jag håller mig nog till vantarna en stund till.

Mönstret hittade jag på ilsefins blogg. Mycket trevlig läsning och fina alster för oss handarbetsintresserade.
Mycket lätt mönster att följa, jag tyckte det var jättebra, jag som är lite vantgröngöling eller vad man ska säga. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0