Hej och hå, pyssla på.

Ojojoj, nu har det varit en liten svacka på handarbetsfronten, men det har varit så mycket annat som har ockuperat ens tid. Lite lugnare kurs läser man nu så nu ska det nog bli lite stickat igen. =)
Måste komma ihåg att lägga ut bilder på mina FÖRSTA STOCKAR som jag har sticka någonsin. =D Dom blev faktiskt jättefina, förvånad som jag blev. Så nu är det nya projekt på ritbordet, bland annat någon som är tänkt ska bli min första tröja... Men inte bokstavligt på ritbordet, köpte mönstret idag. Måste bara skrapa ihop lite pengar och bestämma mig för vilka färger jag ska ha innan jag sätter igång, men tills den dagen (som förhoppningsvis inte är allt för långt bort) så kommer jag roa mig med en födelsedagspresent, som jag tyvärr inte kan yttra för mycket om eftersom mottagaren kanske gluttar förbi här då och då. ;)

Känner mig lite smått motiverad att sätta igång, så jag ska förflytta mig till soffan och dra igång någon bra film och dra fram stickorna.

Äsch. Vi tar bild på sockarna på en gång. :) Även bilder på de nystan som inköptes idag som är tänkt att bli födelsedagspresent. De färgglada vantarna är resultatet av mycket garn över från sockarna. Det stog att jag behövde två nystan till sockarna, men då tog jag inte med i beräkningen att jag fick sticka efter storlek till 12 år (ja, jag har lite små fötter), och det blev då ett helt nystan över, som fick bli matchande vantar. Vantarna är mina favvovantar just nu och jag använder dom varje dag, vare sig det är minus eller plusgrader ute, för dom är såååå sköna! =D



Den tilltänkta tröjan ser ut så här, det är då modellen jag ska ha med lite annat färgval.



Lite dåliga bilder, i know, men det är svårt att få det att inte blänka.. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0